Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Berita » Celoteh Anak Kecil Lelaki Jadi ‘Boss’ Jual Durian Tarik Perhatian Ramai, Sejak Kecil Suka Tolong Ibu Bapa Berniaga

Celoteh Anak Kecil Lelaki Jadi ‘Boss’ Jual Durian Tarik Perhatian Ramai, Sejak Kecil Suka Tolong Ibu Bapa Berniaga

Kategori: ,
jual durian

Memandangkan musim durian kembali muncul di Malaysia, banyak gerai buah-buahan telah mula menjualnya.

Baru-baru ini, aksi seorang anak kecil mendapat perhatian ramai kerana kecomelannya meniru ibu bapa menjual durian di gerai tepi jalan.

Celoteh Anak Kecil Lelaki Jadi ‘Boss’ Jual Durian Tarik Perhatian Ramai, Sejak Kecil Suka Tolong Ibu Bapa Berniaga

Menurut video yang dikongsi oleh @syfkrzff TikTok, dia berkongsi video pendek anaknya – Luth Arman di gerai buah-buahan mereka.

Bagi kebanyakan rakyat Malaysia, adalah suatu perkara biasa untuk melihat vendor menjerit tentang barangan yang mereka jual bagi menarik perhatian ramai.

Dan, anak kecil ini berjaya menarik perhatian orang lain yang lalu lalang di sana, serta perhatian warganet yang menonton klip video tersebut yang tulat di laman TikTok.jual durian

Menurut Wau Post, Ibu Luth berkongsi bahawa anaknya telah meminta untuk ‘menjaga kaunter’ dan membantu mereka menjaga gerai buah-buahan mereka tersebut.

Memandangkan dia tidak sibuk, dia memutuskan untuk membenarnya mencuba dengan menyandarkannya di atas kerusi dan membenarkannya memegang sebiji durian.

Sebaik sahaja dia memegang durian itu, dia mula menjerit ‘durian! durian! durian!’.

Luth Arman Memang Suka Durian, Perhati Ibu Bapa Berniaga Sejak Kecil

Dan terbukti, aksi semangat Luth jual durian telah menarik perhatian beberapa orang yang lalu lalang, sambil tersenyum melihat celoteh itu.

Selain itu, Luth Arman juga akan mengetuk durian dengan tangannya, meniru kerja ibu bapanya dengan pemerhatiaanya sendiri.

jual durian

Berkongsi dengan Wau Post, ibu kepada anak comel itu menyebut anak lelakinya itu sememangnya penggemar durian.

“Kami memulakan gerai ini pada 2008, tetapi baru-baru ini kami telah memutuskan untuk menjual durian.

Secara peribadi, kami sememangnya penggemar durian,”  katanya.

Ketika ditanya perasaan apabila video itu menjadi tular, wanita itu menyatakan dia langsung tidak terlintas di fikirannya bahawa video itu akan mendapat perhatian netizen.

“Saya menyiarkan kerana ia adalah kenangan yang ingin disimpan oleh saya. Saya tidak sangka orang lain menganggapnya menarik. Dan untuk itu, saya sangat berterima kasih!”.

@syfkrzff Bilan tokey kecik turun padang 🤣🤣🤣 #lutharman #durian #jualdurian #fyp #tokeyduriankecik ♬ original sound – 𝓑𝓻𝓸𝔀𝓷𝓰𝓲𝓻𝓵𝓔𝓭𝓲𝓽𝔃🪽 – -Browngirl Editz Official 🧿💘

Melihat kepada ruangan komen, aksi yang ditunjukkan Luth mencuit hati orang ramai yang melihat video tersebut.

jual durian

Sumber: Syfkrzff

Baca juga: Untung RM1500 Sebulan Panjat Pokok Kelapa, Jual Air Nira Buat Menyara Keluarga

tags: | |