Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Berita » Hausboom Malaysia ‘Mendunia’ Hingga Ke Kemboja, Kuasai Pasaran Minuman Sukan

Hausboom Malaysia ‘Mendunia’ Hingga Ke Kemboja, Kuasai Pasaran Minuman Sukan

Kategori: ,
Hausboom Malaysia

Jenama Hausboom bukanlah satu jenama yang asing bagi industri minuman tempatan.

Jenama lokal berkenaan bahkan sudah menembusi pelbagai pasaran antarabangsa sehingga ke Kemboja.

Hausboom Malaysia

Baru-baru ini, pemilik jenama berkenaan, Azri Zahier atau dikenali sebagai John Lemon mendapat tahu salah satu produknya, Boom+, mendapat sambutan yang luar biasa di pasaran Kemboja.

Hausboom Malaysia ‘Mendunia’ Hingga Ke Kemboja, Kuasai Pasaran Minuman Sukan

Difahamkan, ada pasukan bola, futsal dan sukan-sukan lain mula menggunakan logo Boom+ pada pakaian mereka.

Hausboom Malaysia

Oleh kerana penuh tanda tanya dan untuk mendapatkan kepastian, John telah terbang ke Kemboja bagi melihat sendiri sambutan di negara itu.

“Sekarang saya berada di Cambodia, pejabat rakan niaga kami buat pertama kalinya selepas 7-8 bulan berada di pasaran sini.

“Saya berada di sini sebab berasa kagum dengan produk Hausboom (nombor 2) dan Boom+ (nombor 1) berkembang dengan sangat pesat sampai nampak pasukan bola, futsal sukan lain tampal logo Boom+ pada jersi mereka.

Logo Hausboom Dilekat Pada Jersi Sukan Di Cambodia

“Kami tak bayar, memang mereka (pasukan sukan) sendiri yang mahu letak. Rupa-rupanya Boom+ sudah jadi minuman sukan yang paling power sekali di bandar Cambodia dalam kalangan anak-anak muda,” terang John.

Hausboom Malaysia

Difahamkan minuman sukan dalam bentuk tin itu boleh didapatkan dengan mudah di seluruh stesen minyak, supermarkethypermarket, kedai serbaneka, 7-Eleven negara tersebut.

Ternyata apabila dia melawat beberapa kedai-kedai berkenaan, minuman sukan itu mendapat sambutan apabila rak hampir kosong berbanding jenama-jenama lain.

Menurut John lagi, selain boleh dibeli menggunakan matawang Kemboja (KHR), kedai-kedai tersebut turut sudah siap-siap memaparkan harga dalam matawang USD — oleh sebab itu harga produk tersebut jauh lebih mahal berbanding jika dibeli di Malaysia.

Hausboom Malaysia

Dalam pada itu, John turut menunjukkan air Hausboom perisa asam jawa yang menjadi rebutan orang Malaysia. Menurutnya, kesemua air berperisa asam jawa telah dieksport untuk pasaran Kemboja.

“Bersyukurlah jadi rakyat Malaysia. Di sini (Kemboja) harganya mahal-mahal sebab USD. Jika nak rasa air Hausboom perisa asam jawa, boleh datang Kemboja,” jelas John.

Untuk makluman, selain membina empayar dalam industri minuman, Hausboom juga aktif menyokong industri sukan (Boom+ Putrajaya Run) dan hiburan (Hausboom Music Festival).

Sumber: Vocket

Baca juga: Inside Scoop Tawar Semua Perisa Aiskrim Dengan Harga RM7 Untuk Single Scoop Hingga Malam Ini. Jom Singgah!

tags: