Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 728K followers
  • 316K followers
  • 102.1K Followers
Home » Berita » Peniaga Raih RM15,000 Sebulan Jual Roti Jala Jelita, Jadi Rebutan Untuk Majlis Keraian Orang Ramai

Peniaga Raih RM15,000 Sebulan Jual Roti Jala Jelita, Jadi Rebutan Untuk Majlis Keraian Orang Ramai

Kategori: ,
Roti Jala Jelita

Seorang yang berdedikasi dan tidak mudah putus asa dalam mencorakkan hidup agar lebih baik – sentiasa punya jalan untuk berjaya.

Seperti tekad yang ditunjukkan oleh seorang peniaga Roti Jala Jelita Wan Marhuma Wan Hamad – bertapak di Kampung Pekan, Kuala Besut, dia berjaya meraih sehingga RM15,000 setiap bulan dalam perniagaannya.

Peniaga Raih RM15,000 Sebulan Jual Roti Jala Jelita, Jadi Rebutan Untuk Majlis Keraian Orang Ramai

Sejak 3 tahun lalu, dia telah menarik minat ramai dengan kecantikan dan kejelitaan roti jala sehingga menjadi rebutan ramai untuk majlis seperti kenduri perkahwinan, pertunangan dan juga majlis hari jadi.

Menurut laporan Utusan Malaysia, inspirasi Roti Jala Jelita itu lahir sejak dia melihat dekorasi cantik semasa menghadiri majlis perkahwinan.

Mengubah Tradisi

Wan Marhuma telah pakar mengubah roti jala tradisional, mempertingkatkan reka bentuknya untuk menjadikannya lebih menarik secara visual dan sesuai sebagai hadiah untuk majlis-majlis khas.

Keghairahannya terhadap pembuatan kuih tradisional telah mendorongnya untuk mencari cara baharu untuk menarik pelanggan, memastikan perniagaannya terus mendapat permintaan tinggi.

Memenuhi Permintaan Tinggi

Roti Jala Jelita

Sambutan yang diterima amat positif, terutamanya semasa cuti sekolah dan musim perayaan, apabila permintaan melonjak.

“Saya sering mendapati diri saya bekerja sehingga lewat malam untuk mengikuti pesanan,” katanya.

Melalui pengiklanan yang berkesan di platform media sosial seperti Facebook dan aplikasi WhatsApp, Wan Marhuma telah mencapai pelanggan di seluruh Terengganu dan Kelantan, menyumbang kepada pendapatan bulanannya yang luar biasa.

Keenakan Mampu Milik

Roti Jala Jelita

Gambar Hiasan

Dari segi harga, Wan Marhuma menawarkan Roti Jala Jelita pada kadar berpatutan, bermula dari serendah RM3 hingga RM100, bergantung kepada jenis dan kuantiti yang diminta pelanggannya.

Fleksibiliti ini sudah pasti menyumbang kepada popularitinya yang semakin meningkat di rantau ini.

Perjalanan Wan Marhuma mencerminkan semangat keusahawanan, kreativiti, dan dedikasi, yang membawa kepada pendapatan yang membuahkan hasil.

Sumber: Utusan Malaysia

Baca juga: Lelaki Gaza Ini Luah Rasa Kesal Tin Kacang Dari Udara Ragut Nyawa Anak, Ramai Doakan Semoga Bantuan Diberi Secara Selamat

tags: |