Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Tempat Makan » Suka Makan Indomie Dari Indonesia? Ini 10 Kedai Makan Indomie Tersedap Di Selangor/KL Dengan Tahap Pedas Berbeza!

Suka Makan Indomie Dari Indonesia? Ini 10 Kedai Makan Indomie Tersedap Di Selangor/KL Dengan Tahap Pedas Berbeza!

Kategori: ,
kedai makan Indomie tersedap di Malaysia

Kalau korang peminat makanan Indonesia, pasti makanan Indomie tidak terkecuali kan? Sebagai mi instan yang dikenali ramai, Indomie sudah tersohor balik di Indonesia, Malaysia ataupun negara jiran lain.

Anda buntu di mana ingin mencari Indomie yang rasanya mantap dengan tahap kepadasan yang berbeza. Jom ikuti perkongsian ini!

Lain tempat, lain rasanya! Kalau ada rezeki, bolehlah cuba makan Indomie ni tempat yang berdekatan anda okay! Jom lihat kedai makan Indomie tersedap di Malaysia ini.

Suka Makan Indomie Dari Indonesia? Ini 10 Kedai Makan Indomie Tersedap Di Malaysia Dengan Tahap Pedas Berbeza!

10. Warung Kopi Purnama

Terletak di Bangi, Warung Kopi Purnama menyajikan Indomie dalam empat tahap pedas untuk pelanggan yang ingin mengembara ke dunia pedas.

Empat tahap itu ialah: Manja, Gedik, Nakal, Jahat. Sebagai alternatif, kepada mereka yang tidak boleh bertolak ansur walaupun sedikit pedas, jangan risau. Anda boleh mendapatkan Indomie anda dengan dengan limpahan keju. Tambah sebiji telur goreng dan sedikit cili flakes bagi mereka yang inginkan pedas tambahan dan hidangan anda sudah siap.

Alamat: Flea Market De Bangi Gateway, Bangi Gateway, Persiaran Wawasan, Bandar Baru Bangi

Waktu Operasi: 6PM – 12AM, Isnin – Sabtu, tutup pada hari Isnin.

9. Enjoyour Food

Beberapa perkara tidak boleh digantikan, contohnya, kecintaan terhadap hidangan klasik Malaysia. Restoran ini sangat meminati hidangan Malaysia, sehingga mereka menghidangkannya seadanya dan juga memberikan sentuhan kreatif untuk mengusik citarasa pelanggan.

Bagi peminat Indomie, anda mempunyai tujuh pilihan yang tersedia untuk dicuba dan anda boleh menikmati Indomie dengan ayam atau dengan lauk tambahan lain. Jadi teruskan dan cuba hidangan Indomie mereka.

Alamat: A-LG-8, Dataran Cascades, No.13A, Jalan PJU 5/1, Kota Damansara PJU 5, 47810 Petaling Jaya, Selangor.

Waktu Operasi: 8.15 AM – 8.30 PM: Isnin – Jumaat, 8.15 AM – 3.30 PM: Sabtu, tutup hari Sabtu.

8. Halim Western Food

Walaupun ayam geprek adalah kegemaran paling laris, ia tidak setanding dengan menikmati Indomie cara Malaysia dengan menggandingkannya dengan ayam panggang yang rasanya juicy dan pejal.

Anda menyukai western food dan di sini bersama  Indomie? Jadi gabungkan mereka dan anda akan mendapat hidangan menyelerakan yang dihidangkan bersama sos cendawan atau lada hitam pilihan anda.

Dan, jika anda menikmati hidangan ini tanpa sebarang tambahan, bolehlah memesan Indomie single atau double.

Alamat: 56G, Jalan SS 21/39, Damansara Utama, 47400 Petaling Jaya, Selangor

Waktu Operasi: 11 AM – 3 PM, 4 PM– 1 AM: Isnin– Sabtu, tutup hari Ahad

7. Geprek Bensu Malaysia

Diasaskan oleh penyampai selebriti Indonesia, Ruben Onsu sendiri. Tempat ini turut menyajikan ayam geprek yang terkenal dengan nasi atau mi pilihan anda.

Sudah tentu, anda sebagai peminat nombor satu Indomie akan menggandingkan ayam tumbuk berempah dengan mi Indomie kenyal. Setiap suapan dijamin mempunyai rasa yang meletup dan tahap kepedasan yang mantap!

Alamat: 73, Bukit Bintang Street, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur

Waktu Operasi: 10 AM – 10 PM (buka setiap hari)

6. I AM Geprek Bensu

Salah satu kedai makan Indomie tersedap di Malaysia adalah di sini. Tempat ini menyajikan Indomie mereka dengan ayam geprek pelbagai perisa dan bersama cili tentunya. Geprek bermaksud ayam hancur.

Memadukan ayam hancur yang lazat dengan kepedasan dari cili hingga Indomie kenyal terdengar memuaskan bukan? Puaskan selera anda dengan hidangan ini dengan mengunjunginya.

Alamat: Pusat Komersil QG-39, Jalan Plumbum U 7/U, Seksyen 7, 40000 Shah Alam, Selangor

Waktu Operasi: 11 AM – !! PM (buka setiap hari)

5. 1 Malaysian Superman Mamak

Walaupun lokasinya agak tersembunyi tetapi apabila anda melihat orang ramai, anda telah tiba di tempat yang betul.

Tempat ini telah mendapat reputasi dengan menu mereka dan mantap sekali! Dan tentu juga nama kedai yang terkenal.

Mereka menyajikan pelbagai hidangan yang menyelerakan tetapi yang popular ialah roti 1 Malaysia dan penyediaan Maggi Goreng yang unik. Roti 1 Malaysia adalah roti rangup yang dilapisi dengan serbuk milo dan kacang tanah yang rangup.

Maggi Goreng seakan Indomie mereka pula disediakan dengan sosej dan sardin serta tiada perisa kari. Mereka telah memberikan kelainan kepada hidangan ikonik yang anda mesti cuba untuk benar-benar merasai apa yang diperkatakan ramai itu. Sedap!

Alamat: 687, Lengkungan Jambu Gajus, Jinjang Selatan, 52000 Kuala Lumpur

Waktu Operasi: 7.30 PM– 2 AM: Isnin – Sabtu, tutup pada hari Ahad

4. Nasi Lemak Bumbung

Ditubuhkan selama lebih daripada 20 tahun, tempat ini meruapakan tempat makan malam yang sempurna untuk semua ‘burung hantu’ malam! Ia untuk memenuhi keinginan tengah malam anda.

Walaupun nasi lemak mereka mempunyai reputasi yang luar biasa, Indomie mereka juga menjadi kegemaran ramai di kalangan penggemar makanan. Tiada apa-apa seperti sepinggan Indomie yang selesa dengan kehangatan dan kesejukan malam.

Tempat ini selalu sesak dan makanan cepat habis, jadi pastikan anda berada di sana awal untuk mencuba makanan mereka yang lazat di salah satu kedai makan Indomie tersedap di Malaysia

Alamat: Jalan 21/11b, Sea Park, 46300, Petaling Jaya

Waktu Operasi: 5.30 PM – 4 AM: Isnin – Sabtu, 5.30 PM – 12 AM: Ahad

3. Kotak

Daripada gabungan teknik moden kepada masakan asli Indonesia adalah prinsip Kotak. Mereka berhasrat untuk menyajikan hidangan berperisa dan sentiasa menambah baik resipi dan kualiti makanan mereka untuk hanya menyajikan yang terbaik kepada pelanggan mereka.

Indomie mereka disediakan dalam pelbagai perisa untuk anda pilih. Anda juga boleh memilih tahap kepedasan yang anda boleh kendalikan kerana perisa cili mereka terdapat dari tahap 1 hingga tahap 10.

Tidak kira betapa baiknya toleransi pedas anda, anda boleh menikmati tahap kepedasan anda dalam mendapatkan pengalaman yang baik. Jadi uji citarasa anda dengan mencuba Indomie pedas mereka.

Alamat: 7, Jalan SS 15/8b, Ss 15, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: 8 AM– 12 AM: Isnin– Sabtu, 8 AM– 11 PM: Ahad

2. Indobowl

Sebagai restoran Indomie yang pertama, Indobowl menyajikan makanan asli Indonesia yang dimasak sendiri dan masakan jalanan.

Masakan Indonesia adalah pelbagai dengan hidangan lazat dan rasa yang meletup bersama kepedasan yang unik. Salah satunya ialah Indomie lama yang sedap dan mereka menyajikan Indomie mereka dengan sangat kreatif bersama pelbagai topping serta gaya jumbo yang membuatkan perut anda berbunyi kelaparan.

Puaskan rasa lapar anda dengan singgah untuk mendapatkan pembaikan mee Indo anda.

Alamat: 9165, Jalan Negara, Taman Melawati, 53100 Kuala Lumpur

Waktu Operasi: 11 AM – 11 PM: Isnin – Selasa, Khamis – Ahad, Titip pada hari Rabu.

Alamat: LG-36, Lower Ground Floor, IOI City Mall, IOI Resort City, 62502 Putrajaya, Selangor
Waktu Operasi: 10 AM – 10 PM

Alamat: Lot No: LG-58, Lower Ground Floor, Central I-City Mall, Shah Alam
Waktu Operasi: 10 AM – 10 PM

1. Warong Batavia

Jika ingin alami satu perjalanan inspirasi untuk berkongsi makanan Indonesia yang enak dengan rakyat Malaysia adalah semangat Waroeng Batavia.

Waroeng bermaksud tempat makan sederhana dan Batavia adalah ibu negara Indonesia semasa penjajahan Belanda. Mereka menyajikan pelbagai jenis makanan Indonesia yang merupakan pendedahan yang baik kepada mereka yang belum mencuba makanan Indonesia.

Pengalaman makanan Indonesia tidak lengkap tanpa Indomie dan di sini, mereka menghidangkan 5 jenis Indomie yang mantap dan enak!

Alamat: 11, Jalan PJU 5/20a, Kota Damansara, 47810 Petaling Jaya, Selangor

Waktu Operasi: 11.30 AM – 9.30 PM, Isnin – Khamis, Sabtu % Ahad

2.30 PM – 9.30 PM, Jumaat

Selamat mengeksplorasi kedai makan Indomie tersedap di Malaysia dan menikmati keenakannya sendiri!

Nota: Gambar dikreditkan kepada pemilik masing-masing. 

Sumber: Fun N’ Taste

tags: | |