Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 728K followers
  • 316K followers
  • 102.1K Followers
Home » Berita » Khairul Aming Dedah Belanja Hampir RM1 Juta Untuk Belanja Staf Bercuti, Henti Operasi Kilang Supaya Semua Dapat Nikmati Cuti

Khairul Aming Dedah Belanja Hampir RM1 Juta Untuk Belanja Staf Bercuti, Henti Operasi Kilang Supaya Semua Dapat Nikmati Cuti

Kategori: ,
Khairul Aming

Personaliti media sosial dan usahawan Khairul Aming secara terbuka berkongsi bahawa dia tidak kisah berbelanja besar dan menghentikan sementara operasi kilang untuk merawat kakitangannya bercuti.

Semasa sesi live di akaun TikToknya, ahli perniagaan kelahiran Kelantan berusia 32 tahun itu mendedahkan bahawa syarikatnya mengeluarkan hampir RM1 juta dalam jumlah perbelanjaan untuk isyarat ini.

Jumlah ini meliputi perbelanjaan percutian dan kerugian pengeluaran akibat penutupan kilang selama lima hari.

Terdapat dua kos yang terlibat. Pertama adalah untuk perjalanan yang merangkumi makan, hotel, pengangkutan, aktiviti, dan wang saku untuk kakitangan,” jelasnya.

“Yang kedua ialah kos penutupan kilang selama lima hari.”

RM1 Juta Diperuntukkan untuk Percutian dan Penutupan Kilang

Khairul menjelaskan kos gabungan percutian dan kerugian pengeluaran berjumlah hampir RM1 juta.

Jelasnya, kerugian pengeluaran sahaja antara RM700,000 dan RM750,000, manakala perbelanjaan percutian antara RM200,000 hingga RM300,000

Beliau menegaskan walaupun kos yang tinggi, beliau tidak menyesal.

“Ini adalah sesuatu yang saya peruntukkan setiap tahun untuk kesejahteraan kakitangan saya. Adalah penting untuk meraikan mereka.”

Percutian Mewah di Pulau Pinang

Dalam catatan sebelum ini, Khairul Aming mendedahkan bahawa perjalanan itu termasuk 100 pekerja, yang menginap di hotel 5 bintang dengan pemandangan laut di Pulau Pinang.

Mereka dijamu dengan hidangan mewah, dan setiap kakitangan juga menerima wang perbelanjaan semasa percutian.

“Kami menyasarkan untuk mengekalkan budaya ini setiap tahun dan memastikan kakitangan mempunyai masa untuk berehat, walaupun ia bermakna menutup sementara kilang,” katanya sambil menegaskan komitmennya terhadap kebajikan pekerja.

Ini menyerlahkan usaha Khairul Aming untuk memupuk persekitaran kerja yang positif, mengutamakan kesejahteraan dan semangat pekerjanya.

Sumber: Khairul Aming

Baca juga: Peniaga Raih RM15,000 Sebulan Jual Roti Jala Jelita, Jadi Rebutan Untuk Majlis Keraian Orang Ramai

tags: | | |