Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Berita » IShowSpeed Panggil Teh Tarik Singapore Semasa Jelajah Asia, Cetus Debat Antara Rakyat Singapura & Malaysia

IShowSpeed Panggil Teh Tarik Singapore Semasa Jelajah Asia, Cetus Debat Antara Rakyat Singapura & Malaysia

Kategori: ,
Teh Tarik Singapore

Seperti yang tular sekarang, YouTuber Amerika Darren Jasoon Watkins Jr., atau lebihh dikenali dengan panggilan IShowSpeed telah mencetuskan fenomena semasa jelajahhnya ke Asia Tenggara.

Baru-baru ini, dia juga telah singgah di Malaysia, mencipta buzz besar-besaran di kalangan peminatnya.

Kini, dia meneruskan lawatannya di Singapura dan keadaan menjadi semakin menarik.

IShowSpeed Panggil Teh Tarik Singapore Semasa Jelajah Asia Cetus Debat Antara Rakyat Singapura & Malaysia

Teh Tarik Singapore

Semasa melakukan penstriman langsung di saluran YouTubenya, Speed ​​dilihat merayau-rayau di jalan-jalan Singapura, menikmati suasana tempatan.

Ingin mengetahui lebih lanjut tentang negara itu, dia bertanya, “Apakah makanan budaya di Singapura?” semasa dia menjelajah bandar itu.

Akhirnya, dia terjumpa sebuah gerai teh, di mana penjual secara sukarela menawarkan untuk membuatnya sesuatu yang istimewa.

Di tengah-tengah pengembaraannya, seseorang di kalangan orang ramai mengesyorkan “Teh Tarik” ikonik untuk Speed ​​mencubanya.

Ketika penjual teh tarik itu mempamerkan kemahirannya, menarik teh dengan penuh bakat, Speed ​​tidak dapat menahan rasa terujanya dengan berkata “Wah!”

Apabila teh sudah siap, Speed ​​kelihatan tidak sabar mengambil cawan dan dalam fesyen IShowSpeed ​​klasik, mengatakan, “Teh Tarik Singapore!

Teh Tarik Sebenarnya Minuman Malaysia

Ia meninggalkan tanda tanya kepada segelintir penonton tentang asal usul teh tarik.

Sememangnya, ini mencetuskan perdebatan di ruangan komen. Segelintir rakyat Malaysia pantas menyahut, mengingatkan semua orang bahawa teh tarik sebenarnya adalah minuman Malaysia, bukan Singapura.

Teh Tarik Singapore

Speed ​​nampaknya menikmati minuman itu dengan nikmat tanpa mengira dari mana ia datang!

Untuk info teh tarik ini ialah minuman dan dibawa oleh para imigran India-Muslim yang berasal dari Selatan India yang berhijrah ke Tanah Melayu selepas Perang Dunia Ke-2

Jadi, semoga kita tak bergaduh dan menyalahkan sesiapa dan raikan teh tarik nikmat ini sahaja.

Sumber: IShowSpeed / weirdkaya

Baca juga: Cadangan Wanita Ini Untuk Kerajaan Wajibkan Kedai Makan Sediakan Air Kosong Secara Percuma Dapat Perhatian Ramai

tags: | |