Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home ยป Berita ยป Kucing Curi Ikan Masin Sekali Rembat Satu Bag Plastik, Mungkin Itu Rezeki Dia

Kucing Curi Ikan Masin Sekali Rembat Satu Bag Plastik, Mungkin Itu Rezeki Dia

Kategori:

Kucing adalah seekor spesis yang mempunyai banyak karenah dan main redah sahaja untuk dapat apa yang mereka inginkan. Kalau dah lapar, main langgar sahaja untuk dapatkan makanan atau mungkin beri makanan itu kepada anak-anaknya.

Seperti video ini, tuan kedai makan ini tinggal di depan kedai makan beliau. Namun, lain pula jadinya apabila ada seekor kucing curi ikan masin yang ada di situ.

Kucing Curi Ikan Masin Sekali Rembat Satu Bag Plastik, Mungkin Itu Rezeki Dia

Kisah lucu ini dikongsikan oleh nasuha_january dan beliau menunjukkan seekor kucing berwarna putih sedang curi ikan masin yang ada di depan kedai makan di negeri Kedah itu.

Ia mencuit hati netizen kerana kucing itu sampai terkangkang ketika mengigit plastik yang berisi ikan masin itu. Ikan itu pun sama besar dengan haiwan tersebut.

curi ikan

Boleh pula, kucing putih itu memilih ikan yang paling besar berbanding lauk-lauk yang lain. Manakan tidak, rezeki depan mata mana boleh tolak.

Kalau perut dah lapar, hentam sahaja apa yang ada di depan mata.

curi ikan

Menerusi di ruangan kapsyen, wanita ini runsing dan risau jika tiba-tiba kucing itu terkena darah tinggi kerana lauk yang dicuri oleh kucing itu adalah ikan masin.

Perempuan itu menegur tetapi kucing putih itu buat tidak endah sahaja.

https://www.tiktok.com/@nasuha_january/video/7193182772301679898

@nasuha_januarysemoga owner rastoran tu tabah ๐Ÿ˜‚ mesti dia ingat dia tertinggal ikan dekat pasar ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚โ™ฌ Monkeys Spinning Monkeys – Kevin MacLeod & Kevin The Monkey

Ini adalah video bahagian dua…

https://www.tiktok.com/@nasuha_january/video/7193573215942233370

@nasuha_january Replying to @Iqbal Naim masalahnyaa ikan masin yg dia rembat tu ๐Ÿฅฒ risau darah tinggi satg kucing tu ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜† #cat โ™ฌ Monkeys Spinning Monkeys – Kevin MacLeod & Kevin The Monkey

Kesian Dia, Halau Keluar Rumah, Bawa Kain Baju Cari Tempat Berlindung

Menerusi di ruangan komen, netizen mereka cerita dan pendapat masing-masing. Ada yang mereka cerita sedih tapi ada juga mereka kisah yang kelakar.

curi ikan curi ikan curi ikan curi ikan

Namun, berbagilah rezeki dengan semua makhluk bernyawa Allah SWT kerana mereka juga akan mengingati siapa yang berbuat baik kepada mereka. Tidak habis harta anda jika bersedekah dan berkongsi rezeki dengan mereka.

Kredit: nasuha_january

Baca Juga: Nasib Kucing-Kucing Akibat Gempa Bumi Di Turki, Bukan Kucing Jalanan Merayu Dengan Orang Sekeliling Nak Makan Kerana Sudah Lama Tidak Sentuh Makanan

tags: | |