Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Tempat Makan » Terengganu » Nasi Lemak RM1 Dapat Sambutan Luar Biasa, Terjual Lebih 1,700 Bungkus Sehari

Nasi Lemak RM1 Dapat Sambutan Luar Biasa, Terjual Lebih 1,700 Bungkus Sehari

Kategori: ,
Nasi Lemak RM1

Pada zaman di mana kos sara hidup semakin meningkat, mencari peluang untuk meniaga dengan harga yang berpatutan merupakan satu cabaran.

Dalam usaha membantu masyarakat mengatasi tekanan kewangan yang semakin meningkat, tindakan untuk menawarkan produk makanan dengan harga yang rendah menjadi satu keputusan strategik.

Kisah seorang peniaga wanita yang pemurah ini memulakan perniagaan kecil dengan menawarkan harga jualan yang sangat berpatutan seperti nasi lemak RM1 menjadi bualan ramai.

Nasi Lemak RM1 Dapat Sambutan Yang Luar Biasa, Terjual Lebih 1,700 Bungkus Sehari

Safiah Azlan, 32 tahun yang berasal dari Kampung Rusila, Terengganu memutuskan untuk memulakan perniagaan kecilnya dengan menawarkan makanan pada harga yang mampu milik.

Sejak 14 tahun lalu, Safiah berkecimpung dalam bidang jualan makanan dengan hasrat untuk meringankan kos hidup masyarakat.

Hanya RM1 untuk sebungkus Nasi Lemak dan RM5 untuk mee kari, laksa, dan beberapa hidangan yang lain.

Gerai Safiah telah menjadi kegemaran ramai orang di Kampung Rusila, dengan jualan nasi lemaknya mencecah 1,700 bungkus setiap hari.Nasi Lemak RM1

Bukan hanya pelanggan setempat malah dia juga turut menerima kunjungan pelanggan dari negeri lain.

“Saya bermula dengan menjual sekitar 400 bungkus sehari, kemudian meningkat menjadi 700-800 bungkus.” -Safiah

Sehingga ke hari ini permintaan dari pelanggan melebihi 1,700 bungkus. Untuk menangani permintaan yang tinggi, Safiah mendedahkan bahawa dia menggunakan sehingga 100 kilogram beras setiap hari.

Dengan sokongan daripada 10 pekerja, dia mampu menyediakan sehingga 1,700 bungkus Nasi Lemak RM1 setiap hari dan jualannya habis terjual.Nasi Lemak RM1

Walaupun menawarkan harga yang rendah, dia tetap memastikan makanan yang disediakan adalah berkualiti tinggi.

Selain itu, kejayaan Safiah juga menyorot keperluan untuk memberi penekanan kepada kualiti dan kejujuran dalam perniagaan.

Kisah Safiah adalah satu pengingat bahawa walaupun kita berada dalam zaman di mana kos sara hidup semakin meningkat, masih ada ruang untuk usaha kecil yang bermakna dan memberi impak kepada masyarakat.

Sumber: Wau post

Baca juga: Resipi Daging Halia Versi Cina Muslim, Senang & Sedap. Bahan Pun Mudah!

tags: | |