Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Berita » “Maggi Terapung Sampai Subuh Tak Boleh Makan” – Marketing Menarik Di Hasilkan Anak Kelantan, Buat Netizen Tertunggu-Tunggu Apa Yang Terjadi Seterusnya

“Maggi Terapung Sampai Subuh Tak Boleh Makan” – Marketing Menarik Di Hasilkan Anak Kelantan, Buat Netizen Tertunggu-Tunggu Apa Yang Terjadi Seterusnya

Kategori:

Powerful Marketing adalah mainkan peranan penting untuk sesebuah perniagaan kerana cara itulah mereka membuat keuntungan. Dengan cara marketing yang power, pelanggan juga akan teruja untuk datang ke kedai anda dan sanggup berbelanja lebih.

Salah satunya seperti marketing yang dihasilkan oleh Pokli Mee Celup ini, beliau memberitahu kepada orang lain bahawa pelanggan tambah kuah free. Tapi apa yang kelakar adalah tentang maggi terbang, buat netizen menunggu jika lelaki itu tunggu sampai lusa.

“Maggi Terapung Sampai Subuh Tak Boleh Makan” – Marketing Menarik Di Hasilkan Anak Kelantan, Buat Netizen Tertunggu-Tunggu Apa Yang Terjadi Seterusnya

Cara Marketing Power ini dihasilkan oleh poklimeecelup di laman media sosial TikTok beliau, dan membuat warganet mencuit hati. Kerana dalam masa beliau mempromosi kedai beliau, tapi ada sketsa lain berlaku semasa di dalam video itu.

Seorang lelaki belakon sebagai pelanggan yang sedang memakan maggi celup di kedai beliau. Waktu itu, Pok Li sedang bercakap di hadapan kamera bahawa jika sup berkurang, boleh tambah!

Mee Celup

Abang baju belang itu pula ikut sahaja Pok Li mengambil mangkuk maggi sup beliau. Sambil beliau memegang selonggok maggi dengan sudu dan garfu dan tersenyum.

Netizen mula terhibur kerana mereka ingat itu hanya video biasa sahaja sambil mempromosi kedai rupanya ada sketsa lain.

Mee Celup

Di dalam video beliau juga ada menulis kapsyen bahawa video ini hanya lakonan semata-mata, yang bermaksud beliau tidak akan buat begitu kepada pelanggan sebenar.

Tetapi apa yang boleh dikatakan, marketing beliau menjadi dan dapat buatkan netizen tunggu semasa lihat video beliau.

@poklimeecelup

Pokli mee celup & coconut shake..3 cawangan di Lembah Klang..Batu Caves,Setia Alam & Pinggiran Subang

♬ original sound – poklimeecelup – poklimeecelup

@poklimeecelupPokli mee celup & coconut shake..3 cawangan di Lembah Klang..Batu Caves,Setia Alam & Pinggiran Subang♬ original sound – poklimeecelup

Ini pula video 2 hari selepas kejadian Pok Li akan mangkuk pelanggan itu, masih lagi tidak diberi mangkuk beliau kembali.

@poklimeecelup

Replying to @jackspendo Pokli mee celup & coconut shake..3 cawangan di Lembah Klang..Batu Caves,Setia Alam & Pinggiran Subang

♬ original sound – poklimeecelup – poklimeecelup

@poklimeecelup Replying to @jackspendo ♬ original sound – poklimeecelup

Berapa Hari Pokli Dia Pegang Maggi Macam Tu, Macam Dah Banyak Hari Jugak Tu

Menerusi di ruangan komen, ramai warganet terhibur dengan cara marketing poklimeecelup ini. Buatkan mereka tertanya-tanya di mana kedai beliau, kerana dikatakan kedainya bukan di Negeri Kelantan.

Mee Celup Mee Celup Mee Celup Mee Celup

Untuk yang bertanya di mana kedai Pok Li Mee Celup ini, anda boleh berkunjung di Pokli Mee Celup dan Coconut Shake.

Di mana ada 3 (tiga) cawangan di Lembah Klang, Batu Caves, Setia Alam dan Pinggiran Subang.

Nanti jika anda pergi ke sana, jangan lupa kirim salam dekat Pok Li ya.

Kredit: poklimeecelup

Baca Juga: Peniaga Kedai Makan Jual Makanan RM1 Sejak 2016, Percaya Walau Dapat Untung Kecil Ia Tetap Rezeki

tags: | |