Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Berita » Sambut Hari Jadi Kanak-Kanak Di Balai Bomba Dengan Percuma, Ini Caranya…

Sambut Hari Jadi Kanak-Kanak Di Balai Bomba Dengan Percuma, Ini Caranya…

Kategori: ,
sambut hari jadi kanak-kanak di balai bomba

Jika anda ingin menyambut hari lahir anak dengan pengalaman dan memori yang agak unik, ayuh raikan hari jadi mereka di Balai Bomba.

Tambahan lagi, jika anak anda bercita-cita untuk menjadi pegawai bomba yang banyak berbakti kepada masyarakat, ini adalah keputusan yang tepat!

Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia membenarkan anda menganjurkan majlis hari jadi untuk kanak-kanak di Balai Bomba terpilih dengan percuma.  sambut hari jadi kanak-kanak di balai bomba

Di majlis hari jadi ini, Balai Bomba akan menawarkan aktiviti yang menyeronokkan di samping mendidik anak-anak dengan perkara-perkara berfaedah.

Mereka boleh mencuba pakaian seragam dan peralatan bomba serta menikmati pengalaman menaiki trak bomba mengelilingi balai dengan siren berbunyi. sambut hari jadi kanak-kanak di balai bomba

Anggota bomba juga akan mengajar mereka cara menggunakan hos air sebenar untuk memadamkan kebakaran – mengamalkan latihan ‘Stop, Drop, and Roll’, dan cara menghubungi 999 sekiranya berlaku kecemasan.

Mungkin ada juga keseronokan menyimbah air semasa majlis kerana anggota bomba menyembur air hos dari jauh untuk dinikmati oleh kanak-kanak.  sambut hari jadi kanak-kanak di balai bomba

Jadi, sediakan baju persalinan anda. Ambil perhatian bahawa anda perlu merancang susunan makanan dan tempat duduk (meja dan kerusi jika perlu) lebih awal, kerana balai bomba hanya akan menyediakan tempat dan aktiviti.

sambut hari jadi kanak-kanak di balai bomba

 

Mungkin terdapat beberapa tempat duduk yang tersedia, atau kanak-kanak mungkin duduk di atas lantai, jadi adalah dinasihatkan untuk memeriksa dengan balai bomba terlebih dahulu.

Bagaimanakah cara saya menempah parti di Stesen Bomba?

Apa yang anda perlu lakukan ialah menghubungi terus balai bomba pilihan anda untuk menyemak sama ada mereka membenarkan acara tersebut.

Ingat untuk menghubungi mereka melalui nombor rasmi mereka dan jelas sekali, bukan nombor kecemasan jika anda ingin sambut hari jadi kanak-kanak di balai bomba.

Beberapa stesen popular yang pernah menganjurkan majlis hari jadi kanak-kanak pada masa lalu termasuk Taman Tun Dr Ismail dan Balai Bomba dan Penyelamat Sri Hartamas.

Sila ambil perhatian bahawa anda mungkin diletakkan dalam senarai menunggu, kerana stesen ini boleh menjadi agak popular, dan sesetengah orang sering menempah dua hingga tiga bulan lebih awal. sambut hari jadi kanak-kanak di balai bomba

Anda juga mungkin dikehendaki menulis surat rasmi dan menghantarnya melalui e-mel atau menghantarnya sendiri ke balai bomba yang dipilih.

Surat itu harus mengandungi butiran seperti niat anda untuk menganjurkan parti hari jadi, tarikh dan masa parti itu, dan bilangan kanak-kanak yang akan hadir.

Jika anda ingin menyediakan sebarang hiasan, anda boleh menghubungi terus stesen untuk bertanya sama ada ini boleh.

sambut hari jadi kanak-kanak di balai bomba

Mereka mungkin membenarkan anda menyediakan sehari lebih awal dan memerlukan hiasan itu diletakkan di kawasan tertentu yang tidak menghalang operasi stesen sekiranya berlaku kecemasan.

Tiada Bayaran, Tetapi Token Penghargaan Dialukan  sambut hari jadi kanak-kanak di balai bomba

Walaupun tiada bayaran dikenakan untuk tempat dan aktiviti, anda dinasihatkan untuk menawarkan sedikit tanda penghargaan atau menyediakan makanan untuk anggota bomba (pastikan makanan itu halal, kerana sesetengah anggota bomba mungkin beragama Islam)

Jika anda berminat untuk sambut hari jadi kanak-kanak di balai bomba, boleh lawati di sini untuk mendapatkan butiran lanjut tentang nombor hubungan dan alamat e-mel balai bomba berhampiran anda.

Sumber: Balai Bomba Malaysia, Says, Lizzie As A Mummy 

Baca juga: Mydin Beri Peluang Pekerjaan Untuk Golongan OKU Dengan Gaji Sama, Doktor Kongsi Kisah Terharu Pesakitnya

tags: |