Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Berita » Peniaga Malaysia Ini Layan Pekerja Asing Mereka Dengan Baik, Bawa Makan 2 Kali Sebulan Bersama Keluarga Di Luar

Peniaga Malaysia Ini Layan Pekerja Asing Mereka Dengan Baik, Bawa Makan 2 Kali Sebulan Bersama Keluarga Di Luar

Kategori: ,
layan pekerja asing

Apabila kos sara hidup meningkat, ramai orang telah mengumpulkan keberanian untuk bekerja di luar negara dengan harapan untuk kehidupan yang lebih baik.

Baru-baru ini, seorang rakyat Malaysia yang juga merupakan seorang peniaga telah berkongsi pertemuannya dengan layan pekerja asing dengan baik.

Dia Mengupah dua pekerja warga asing untuk membantu perniagaan mereka dan menjemput mereka keluar untuk makan.

Peniaga Malaysia Ini Layan Pekerja Asing Mereka Dengan Baik, Bawa Makan 2 Kali Sebulan Bersama Keluarga Di Luar

Peniaga yang dikenali dengan nama Fion berkongsi bahawa dia tidak pernah benar-benar berpeluang untuk bercakap dengan dua pekerja asing itu sehinggalah baru-baru ini.

“Kami mengendalikan kilang dan perlu pergi ke kedai runcit kami yang berdekatan setiap 2 minggu.”

layan pekerja asing

Berkongsi bahawa kilang mereka terletak jaauh dari pusat bandar dan agak terpencil – adalah menyusahkan mereka untuk berjalan kaki ke kedai runcit.

Dengan itu, suaminya kemudian akan menghantar dua pekerja mereka ke kedai runcit dengan kereta.

Bagaimanapun, tidak lama dahulu, suaminya berasa tidak sihat dan dimasukkan ke hospital.

“Saya ditugaskan untuk menghantar mereka ke kedai runcit dan semasa di dalam kereta, saya bertanya pada mereka mengapa mereka memutuskan untuk bekerja dengan kami di kawasan terpencil seperti itu”, katanya.

Mendengar percakapan mereka, dia terkejut.

Pekerja Asing Luah Seronok Makan Di Luar

“Setiap orang mempunyai cara hidup yang berbeza, kami selesa menjalani kehidupan ini.”

Setelah mendapat sedikit pencerahan daripada perbualan mereka sebelum ini, Fion kemudian memutuskan untuk mengejutkan mereka berdua dengan mengajak mereka keluar makan malam.

Semasa mereka bersetuju untuk pergi makan malam, mereka tidak sedar bahawa suami Fion akan berada di sana juga. Apabila melihatnya, perasaan mereka serta-merta menjadi lebih teruja.

Duduk di sebuah restoran sambil menikmati hidangan bersama keluarga Fion, salah seorang daripada mereka menyatakan betapa seronoknya dapat menjamu selera di luar dan minum teh.

Bersimpati dengan mereka, Fion kemudian mengambil keputusan untuk menjemput mereka keluar makan malam setiap dua minggu bersama suami dan anak-anaknya.

“Anak-anak saya juga diajar untuk menghormati dan melayan mereka dengan baik”, katanya.

Mengakhiri jawatannya, dia berharap semua orang akan mencuba dan menawarkan kebaikan pekerja asing yang lain kerana bukan mudah untuk berpindah ke negara baharu dan bekerja untuk masa depan yang lebih baik.

Sumber: Fion’s Diary 

Baca juga: “Saya Hanya Beri Anjing Makan, Saya Tahu Batas Agama” – Kebaikan Lelaki Ini Jadi Pujian Ramai

tags: | |