Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Berita » Pekerja Stesen Minyak Ini Selau Grab 2 Bungkus Makanan Untuk Kongsi Rezeki, Bagi Satu Untuk Rider Makan

Pekerja Stesen Minyak Ini Selau Grab 2 Bungkus Makanan Untuk Kongsi Rezeki, Bagi Satu Untuk Rider Makan

Kategori: ,
rider makan

Kebaikan adalah hal yang tidak boleh digambarkan dengan kata-kata. Ia dapat menolong jiwa-jiwa orang lain tanpa disedari.

Sekecil mana kebaikan yang dilakukan, akan ada orang-orang yang dirasakan bebannya berkurang oleh kerana pertolongan.

Seperti kisah yang menarik perhatian ramai, seorang rider Grab dengan nama @nafiezainol berkongsi pengalamannya yang mendapat kebaikan dari seorang pelanggannya.

Pekerja Stesen Minyak Ini Selau Grab 2 Bungkus Makanan Untuk Kongsi Rezeki, Bagi Satu Untuk Rider Makan

Menurutnya, pelanggannya yang juga merupakan seorang pekerja di sebuah stesen petrol itu selalu memesan pesanan sebanyak dua bungkus makanan. Satu untuk dirinya, dan satu untuk rider.

Dalam video tersebut, Nafie secara berseloroh memarahi pelanggannya yang hanya dikenali dengan Pavithran itu kerana menjamunya makan.

“Ini pelanggan yang paling degil, yang Grab pernah ada. Dia selalu order 2 makanan, 1 untuk rider, 1 untuk dia,” katanya yang memuji pelanggan bernama Pavithran tersebut.

rider makan

“Kenapa awak pesan untuk saya? Jangan buat macam ni lagi. Saya tahu awak ada banyak duit,” dia mengusik Pavithran yang tersenyum di belakang kaunter stesen minyak.

Sebarkan Kebaikan, Sebarkan Kemanusiaan

Nafie berkongsi bahawa ini adalah pertemuan kedua beliau dengan Pavithran, yang bekerja di stesen Shell di Taman Rasah Jaya di Seremban.

Dia tersentuh apabila mengetahui bahawa Pavithran memesan minuman dan makanan tambahan untuk setiap rider yang menghantar makanan kepadanya.

“Pada mulanya, dia berbohong kepada saya dan memberitahu saya bahawa dia mendapat diskaun, tetapi dia melakukan ini setiap hari!” kata Nafie.

rider makan

Rider itu, yang menamatkan syif pada pukul 2 pagi hari itu, kemudian berkongsi bahawa dia berterima kasih atas sikap baik lelaki itu

“Sejujurnya, saya baru nak habis kerja dan ambil makanan sebelum pulang. Tapi sekarang, saya dah dapat makanan, tak payah pergi beli. Alhamdulillah,” katanya dengan linangan air mata.

“Masih ada orang yang baik di luar sana. Ini bukan tentang sama ada anda kaya atau tidak, ini tentang kemanusiaan,” dia merenung sambil merenung budi Pavithran.

rider makan

Video tersebut telah mendapat lebih 30,000 tontonan, dengan netizen memuji Pavithran atas kemurahan hatinya dan Nafie kerana berkongsi detik yang menggembirakan itu.

Sumber: nafiezainol 

Baca juga: Dakwa Rasa Biasa & Berpasir Di Malaysia, MasterChef Indonesia Tawarkan Nasi Kandar ‘Sebenar’ Mengikut Citarasanya

tags: | |