Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Berita » “Bila Orang Lelaki Buat Kerja” – Akibat Ingin Selamatkan Sambal Belacan, Kicap Pula Jadi Mangsa! Netizen Hembus Nafas Lega Kerana Tak Tumpah Dalam Kereta

“Bila Orang Lelaki Buat Kerja” – Akibat Ingin Selamatkan Sambal Belacan, Kicap Pula Jadi Mangsa! Netizen Hembus Nafas Lega Kerana Tak Tumpah Dalam Kereta

Kategori:

Apabila ingin berkelah, bermacam benda kita sediakan untuk bergembira di sana. Ada keluarga yang bawa semua peralatan dan bahan masak untuk memasak di sana. Suasana memain peranan yang penting untuk hasilkan suasana berkelah itu meriah.

Tapi lain pula terjadi untuk keluarga ini, akibat ingin selamatkan sambal belacan. Lelaki ini cuai kerana tidak perasan bakul plastik yang berisi kicap lalu terjatuh dari bonet kereta.

“Bila Orang Lelaki Buat Kerja” – Akibat Ingin Selamatkan Sambal Belacan, Kicap Pula Jadi Mangsa! Netizen Hembus Nafas Lega Kerana Tak Tumpah Dalam Kereta

Video ini dikongsikan oleh mummymecca di laman media sosial TikTok beliau. Beliau merakamkan detik yang boleh dikatakan cemas apabila dua botol kicap jale dan satu botol sos cili pecah akibat kecuaian suaminya sendiri.

Pada awalnya, beliau hanya ingin selamatkan sambal belacan supaya tidak tumpah di dalam kereta. Tapi, lain pula yang pecah.

sambal belacan

Bila dilihat pada tulisan di video tersebut, beliau mengatakan bahawa “bila orang lelaki buat kerja, habis.”

Mana tidaknya, mungkin selepas video ini dirakam. Berbakul suaminya mendapat belbel daripada sang isteri. Di ruangan komen, beliau mengatakan bahawa telah singgah “speedmart” bagi menggantikan kicap tersebut.

sambal belacan

Mungkin ini boleh dianggap sebagai ujian sebelum untuk bersuka-ria semasa berkelah. Tapi netizen pula mengatakan risau pula jika si isteri yang dipersalahkan.

Kerana yang menyusun bakul tersebut adalah si isteri dan beliau juga akan disalahkan. Beliau membalas komen tersebut dan mengatakan.

“Eh memang lah tapi senyum je la. Nanti marah berdosa pula.”, gurau beliau di ruangan komen.

@mummymecca

Selesaiiiiii 🙄 hanya nak selamatkan sambal belacan habis kicap sebotol

♬ Oh No (Instrumental) – Kreepa

@mummymeccaSelesaiiiiii 🙄 hanya nak selamatkan sambal belacan habis kicap sebotol♬ Oh No (Instrumental) – Kreepa

Nasib Tak Tumpah Dalam Kereta

Meninjau di ruangan komen, netizen mengatakan bahawa sayang akan kicap kicap dan sos cili tersebut dibazirkan kerana terjatuh.

“Saya pernah kena, thermos saya yang mahal jatuh pecah berderai. Baru je beli.”, komen netizen bernama imah74 mengatakan bahawa suaminya pernah menjatuhkan barang berharga beliau.

sambal belacan sambal belacan sambal belacan sambal belacan

Apa-apa pun, janganlah salahkan sesiapa kerana risau pula suasana semasa berkelah akan jadi tidak seronok.

Kredit: mummymecca

Baca Juga: Resepi Durian Belanda Goreng Cik Za Bersama Sambal Kicap, Boleh Jadi Sebagai Menu Petang Atau Menu Berkelah Makan Bersama Teh Panas

tags: | |