Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Berita » Duit Belanja Pemberian Suami Jadi Modal Masak, Sedekah Makanan Setiap Bulan Untuk Orang Memerlukan

Duit Belanja Pemberian Suami Jadi Modal Masak, Sedekah Makanan Setiap Bulan Untuk Orang Memerlukan

Kategori: ,
sedekah makanan

Wang pemberian suami untuk perbelanjaan setiap bulan sentiasa dimanfaatkan dengan menjadikannya sebagai modal untuk memasak pelbagai menu yang akan disedekahkan setiap Khamis dan Jumaat.

Suri rumah yang hanya mahu dikenali sebagai Amirah berkata, aktiviti itu sudah dilakukan sejak empat tahun lalu dengan anggaran 50 hingga 100 bungkus makanan yang dimasak secara bersendirian.

Sedekah dan adakalanya saya buat ketika berasa sangat buntu memikirkan sesuatu. Orang kata bila sudah doa serta tawakal tetapi belum jumpa penyelesaian, bersedekahlah.

“Saya memang guna duit suami dan niat atas nama dia. Isteri kena jaga kebajikan suami. Itu lah yang saya boleh buat walaupun tidak banyak tetapi bagi saya ia sudah mencukupi,” katanya kepada Sinar Harian.sedekah makanan

Tambah Amirah, perkongsian kandungan di aplikasi TikTok itu merupakan salah satu cara buatnya memberi panduan kepada orang lain yang tidak mahir memasak dalam jumlah banyak.

Ujarnya, menerusi video yang dimuat naik menerusi akaun @yyaadany turut disertakan harga atau kos makanan. Ia sebagai rujukan dan anggaran sekiranya penonton mahu melakukan perkara sama.

Kongsi Harga & Kos Dalam Video, Rujukan Buat Semua Sekiranya Ada Yang Ingin Lakukan Persama Samasedekah makanan

“Saya telah diajar bahawa seorang isteri harus sentiasa berbuat baik kepada suaminya, dan inilah yang saya fikir saya boleh lakukan yang terbaik untuk kami berdua”, katanya.

Walaupun dia beranggapan bahawa sumbangannya mungkin tidak sehebat orang lain kerana sekatan kewangan, dia percaya bahawa apa yang dilakukannya sudah memadai kerana ia berdasarkan kebaikan hatinya sendiri.

Apabila ditanya sama ada dia mempunyai sesiapa yang membantunya ketika dia memasak, wanita itu menjawab,

Ajar Anak & Orang Ramai Sebar Kebaikan

sedekah makanan

“Semuanya saya masak sendiri. Saya hanya memasak dalam kuantiti yang banyak pada hari Khamis dan Jumaat, jadi ia tidak terlalu membebankan,” katanya.

@yyaadany

Salam jumaat, terima kasih yaAllah kau pinjamkan kesembuhan & kesihatan buat Faleeq Noah.

♬ камин. – – سَــام.

@yyaadanySalam jumaat, terima kasih yaAllah kau pinjamkan kesembuhan & kesihatan buat Faleeq Noah.♬ камин. – – سَــام.

Termasuk tanda harga atau julat harga dalam videonya, Amirah mendedahkan bahawa melalui perkongsian terperincinya, penonton yang ingin mengikuti resipi atau panduannya boleh mengukur belanjawan mereka dan membuat sebarang pindaan yang diperlukan untuk cara mereka sendiri.

Sungguh cara sedekah makanan yang menakjubkan ini memang membantu mereka yang memerlukan.

Buat Amirah, teruskan usaha yang baik ini! Dan bagi yang ingin menonton resipi Amirah yang lain, boleh ikuti resipi di TikTok ini.

Sumber: Sinar Harian

Baca juga: Singapura Tawar Gaji RM5,000 Untuk Penebar Roti Canai, Jawatan Kosong Ini Tarik Perhatian Ramai

tags: |