Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Resipi » Atikah Suhaimi Kongsi Resepi Diet Baru, ‘Singgang Mat Salleh’. Ramai Puji Sedap

Atikah Suhaimi Kongsi Resepi Diet Baru, ‘Singgang Mat Salleh’. Ramai Puji Sedap

Kategori: ,

Ingin kelihatan cantik adalah impian setiap orang. Ada orang ingin kelihatan cantik dengan berpakaian dan berketerampilan. Ada juga orang yang merasakan diri mereka cantik apabila mempunyai tubuh badan yang sihat, kurus dan seksi.

Ekoran itu ramai yang berlumba-lumba mencuba pelbagai cara dan produk. Sehinggakan ada yang sanggup mengambil produk ataupun pil yang membahayakan kesihatan. Namun akhirnya apa yang mereka usahakan itu memakan diri mereka sendiri.

Jadi, alangkah lebih baik jika kita mengamalkan pemakanan semulajadi yang sihat sahaja. Tidak perlu bersusah payah membeli segala produk yang menjanjikan beribu-ribu harapan palsu. Memang kesannya cepat namun risikonya juga agak tinggi.

Tetapi susah kah nak amalkan pemakanan yang sihat ini? Tidak terlampau susah pun, jikalau korang berusaha dan rajin, pasti korang dapat melakukannya. Zaman sekarang, terdapat banyak idea, menu dan resepi mudah yang korang boleh ikuti.

Malah ramai juga dalam kalangan para artis yang berkongsikan resepi diet mereka, antaranya Atikah Suhaimie. Terbaharu, Atikah sempat berkongsi sebuah video resepi diet iaitu resepi Singgang Mat Salleh.

Atikah Suhaimi Kongsi Resepi Diet Baru, ‘Singgang Mat Salleh’. Ramai Puji Sedap

resepi diet

Resepi tersebut adalah rekaannya memandangkan dia hanya menggunakan barang yang sedia ada di dapur sahaja. Menurut Atikah, resepi yang dikongsikan itu adalah untuk oven namun disediakan dengan cara dan kuali kecil sahaja.

Bahan-bahan:

  • Minyak zaitun
  • Bawang merah
  • Bawang putih
  • Sedikit air
  • Tomato
  • Ikan merah
  • Hirisan lemon dan perahannya
  • Sedikit garam
  • Telur

Cara Penyediaan:

  1. Masukkan minyak zaitun. Kemudian masukkan bawang putih dan bawang merah.
  2. Gaulkan seketika namun jangan biarkan bawang tersebut terlampau masak.
  3. Tambahkan sedikit air dan masukkan pula tomato.
  4. Seterusnya baru masukkan ikan merah dan hirisan lemon serta air perahannya.
  5. Masukkan garam dan kemudian tutup. Biarkan ia masak.
  6. Siap untuk dimakan.

Setelah selesai masak, Atikah kelihatan sangat menikmati makanan tersebut. Berulang-kali memberitahu bahawa rasanya sangat sedap.

@atikahsuhaimeeee

Recipe diet baru “Singgang Matsalleh”. Selamat mencuba 😅❤️ #fypシ゚viral #tiktokmalaysia🇲🇾 #singaporetrending

♬ original sound – TikaMe – TikaMe

@atikahsuhaimeeee Recipe diet baru “Singgang Matsalleh”. Selamat mencuba 😅❤️ #fypシ゚viral #tiktokmalaysia🇲🇾 #singaporetrending ♬ original sound – TikaMe

Saya dah try resepi Atikah. 12 hari turun 3 kg..

Menjengah ke ruangan komen, pelbagai reaksi dan komen yang ditinggalkan oleh warga TiTok. Selain ramai yang memuji resepi diet yang dikongsikan Atikah sangat sedap dan menjadi ada juga yang meninggalkan komen menyatakan dia sudah cuba resepi Atikah. Individu tersebut mampu turunkan 3 kilogram selama 12 hari.

“Saya dah try resepi Atikah. 12 hari turun 3 kg”, tulis Wefla86

Dalam masa yang sama, ada juga yang sempat berkongsi cara dietnya iaitu 6 bulan tanpa nasi dan gula akhirnya berjaya turun 30 kilogram. Namun menurutnya, perlu disiplin dan sabar.

“i buat 6 bulan tanpa nasi atau gula, turun 30 kg tapi kena disiplin dan sabar’, kongsi Wan Dart

Tidak kurang juga ada yang berseloroh dan menyatakan kuali yang digunakan oleh Atikah terlalu besar. “kuali u terlalu besar la”, tulis AeN

Tidak dinafikan memang resepi diet Singgang Mat Salleh yang dikongsikan Atikah Suhaimie ini kelihatan sangat enak dan menggiurkan. Selain resepi tersebut, banyak lagi resepi diet lain yang mudah dan menggunakan bahan-bahan pada harga yang murah.

Sumber: TikTok atikahsuhaimeeee

Baca juga: Resepi Coklat Nestum Bar Yang Sedap & Mudah, Guna 2 Bahan Sahaja Tapi Rasa Macam Kit Kat!

tags: | | | |