Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Berita » “Baru 2 Hari Niaga Bazar, Ada 28 Hari Lagi” – Wanita Ini Tergelak Lihat Suami Beliau Terbaring Dek Letih Niaga Hari Kedua Di Bazar Ramadan

“Baru 2 Hari Niaga Bazar, Ada 28 Hari Lagi” – Wanita Ini Tergelak Lihat Suami Beliau Terbaring Dek Letih Niaga Hari Kedua Di Bazar Ramadan

Kategori:

Berniaga ini adalah satu ibadah dan akan hadapi pelbagai liku dan cabaran. Antaranya yang selalu dihadapi oleh peniaga adalah tiada sambutan, hilang modal dan banyak lagi. Tapi, janganlah letakkan benda itu sebagai alasan dan sudah putus asa.

Lain pula cerita pasangan suami isteri ini, wanita ini tergelak apabila melihat suami beliau terbaring dek letih niaga hari kedua di bazar ramadan.

“Baru 2 Hari Niaga Bazar, Ada 28 Hari Lagi” – Wanita Ini Tergelak Lihat Suami Beliau Terbaring Dek Letih Niaga Hari Kedua Di Bazar Ramadan

Kisah kelakar ini dikongsikan oleh asiahsaad93, milik akaun beliau di TikTok. Ianya juga membuatkan netizen juga turut sama kasihan kepada suaminya.

Faktor utama menjadi penyebab cepat letih adalah kerana cuaca sekarang yag sangat panas dan menyebabkan kita cepat rasa lesu.

suami beliau terbaring

Pasangan peniaga ini berniaga satay ayam, satay hati dan satay daging. Jadi, haruslah siapkan perapan dengan awal kerana biasanya pada pukul 3 hingga 4 pasti mereka sudah ke bazar.

Baru sahaja masuk hari kedua berniaga di bulan ramadan, suami beliau terbaring kerana letih.

suami beliau terbaring

Ramai juga peniaga lain memberi pandangan dan komen yang sama mengatakan mereka juga ada yang hampir pengsan dan berbuka puasa. Cuaca yang sangat panas menyebabkan mereka rasa berpeluh dan penat luar biasa.

Biasalah, ujian di bulan ramadan ini tapi fikir sahaja perniagaan itu adalah ibadah. Bertimpal rezeki yang Allah berikan kepada peniaga yang ikhlas dan amanah.

@asiahsaad93 2 hari niaga bazar 🤣🤣🤣🤣🤣 . #bazarramadan #puasa2023 ♬ original sound – Shaniamelia – Shani_amelia

Harap Bertabah Peniaga-Peniaga Sekalian

Meninjau di ruangan komen, netizen berharap peniaga-peniaga di bazar ramadan untuk bertabah. Peniaga-peniaga inilah yang memeriahkan bazar ramadan dengan pelbagai makanan yang enak-enak.

suami beliau terbaring suami beliau terbaring suami beliau terbaring

Semoga wanita ini bertabah walaupun suami beliau terbaring dek letih niaga, tapi tetap juga harus diteruskan untuk mencari rezeki. Semoga Allah permudahkan segala urusan mereka dan diberikan rezeki yang melimpah ruah. Amin!

Kredit: asiahsaad93

Baca Juga: “Dapat Letih Je..” – Peniaga Luah Rasa Penat, Jual Kuih Asyik Rugi Akibat Harga Barang Naik

tags: | | |