Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Resipi » Wanita Ini Kongsi Cara Untuk Sediakan Jus Lega, Minuman Yang Sesuai Diamalkan Untuk Kesihatan Tubuh Badan

Wanita Ini Kongsi Cara Untuk Sediakan Jus Lega, Minuman Yang Sesuai Diamalkan Untuk Kesihatan Tubuh Badan

Kategori: ,
JUS LEGA

Kini, pelbagai jenis produk dan minuman kesihatan boleh didapatkan di pasaran dengan harga yang murah dan menjanjikan pelbagai manfaat pada pengguna. Namun begitu, ramai doktor yang tidak menyarankannya kerana kebanyakkan produk tersebut mengandungi pelbagai jenis pengawet, warna tiruan, gula berlebihan serta bahan kimia yang boleh menjejaskan kesihatan. Harganya yang mahal juga boleh membebankan pengguna.

Jika ingin sihat, gaya hidup yang cergas dan pemakanan yang seimbang memainkan peranan penting. Jika anda ingin mengamalkan apa jenis minuman kesihatan, lebih baik jika anda menyediakannya sendiri di rumah. Terdapat pelbagai resepi jus kesihatan homemade yang anda boleh cuba. Antaranya adalah yang telah dikongsikan oleh Nurhafizah Mohmadzaini. Jus lega ini sering diamalkan olehnya bagi membantu menjaga kesihatannya.

Resepi Jus Lega

Bahan-Bahan

  • 1 cawan halia JUS LEGA
  • 1 cawan bawang putih JUS LEGA
  • 1 cawan lemon JUS LEGA
  • 1 cawan cuka epal
  • 3 cawan air
  • Madu asli JUS LEGA

Cara Penyediaan

  1. Buang semua kulit halia, bawang putih dan lemon.
  2. Kisarkan halia, bawang putih dan lemon dengan secawan air. JUS LEGA
  3. Dah siap kisar, masak semua bahan, campur sekali cuka epal dan dua cawan air. Masak sehingga paras air separuh dalam 40 minit.
  4. Sejukkan baru masukkan madu. Boleh cuba rasa nak manis atau sedang-sedang. Untuk madu tiada sukatan sebab boleh tuang sahaja. Biasa setengah cawan lebih JUS LEGA
  5. Bila sudah betul-betul sejuk, boleh tapis ambil jus sahaja dan isi dalam botol. Simpan dalam peti ais. Nak simpan luar pun boleh.

Nota: Resepi ini untuk saiz hidangan yang banyak, boleh diminum untuk tiga atau empat bulan. Jika mahu banyak, boleh double sukatan yang telah disediakan.

Jus lega ini sesuai untuk diamalkan setiap hari. Ketika waktu pagi dan malam, ambil satu sudu sehari bagi menjaga kesihatan dan pastikan anda goncangkan sebelum meminumnya. JUS LEGA

Untuk pengetahuan anda, wanita ini juga mengesyorkannya kerana setiap bahan yang digunakan mempunyai manfaatnya tersendiri. Setelah dicampurkan dan dijadikan jus lega, ianya mampu membantu menurunkan kadar kolestrol dalam darah, menyingkirkan toksin dalam badan, membuangkan angin dalam badan dan banyak lagi.

Selamat mencubanya.

Kredit: Nurhafizah Mohmadzaini

Baca Juga: Masih Muda Tapi Rambut Dah Beruban & Tak Bermaya? Atasinya Guna Petua Mudah Ini Dengan 2 Bahan Sahaja

tags: | |