Sumber #No1 Syurga Makanan Seantero Malaysia & Asia

  • 707K followers
  • 306K followers
  • 99.6K Followers
Home » Berita » Wanita Tumpahkan Air Kopi Dalam Bas Awam, Tindakan Lelaki Ini Dapat Pujian Orang Ramai

Wanita Tumpahkan Air Kopi Dalam Bas Awam, Tindakan Lelaki Ini Dapat Pujian Orang Ramai

Kategori:
BAS AWAM

Pengangkutan awam seperti bas, MRT, LRT, teksi dan sebagainya disediakan bagi memudahkan orang ramai dan mengurangkan kesesakan jalan raya. Oleh itu, pengguna perlu mematuhi peraturan-peraturan yang telah ditetapkan bagi memastikan ia berada dalam keadaan yang baik.

Namun, ada segelintir pengguna yang masih membawa benda yang tidak sepatutnya seperti makanan dan minuman di dalam pengangkutan awam. Jika tertumpah, ia boleh menyusahkan banyak pihak.

Wanita Tumpahkan Air Kopi Dalam Bas Awam, Tindakan Lelaki Ini Dapat Pujian Orang Ramai

Seperti yang berlaku dalam sebuah bas awam di Singapura, seorang wanita tidak sengaja menumpahkan secawan kopi di lantai. Walaupun ia sesak dengan ramai penumpang, dia cuba mengelap minuman tersebut menggunakan tisu. BAS AWAM

Terjadi perkara itu, orang ramai cuba memberi ruang pada wanita itu membersihkan kotoran tersebut. Namun mereka hanya melihat wanita itu tanpa menghulurkan bantuan.

Mungkin bersimpati dengan keadaan wanita tersebut, seorang lelaki berpakaian serba putih mencapai satu paket tisu yang dibawa bersama lalu menghulurkannya pada dia. BAS AWAM BAS AWAM

Terkejut dengan pemberian itu, wanita tersebut kelihatan sangat berterima kasih dan menerima pemberian lelaki tersebut.

@92tuadoh92 tiba2 air jatuh🥺apa erti nya🥰#chaby602 ♬ bunyi asal – edy_sport – EDYSPORT BK

Meninjau di ruangan komen, orang ramai terharu melihat tindakan lelaki tersebut. Meskipun tidak mengenali satu sama lain, dia tetap sanggup menghulurkan bantuan pada wanita tersebut. Tindakannya membuat orang ramai mengucapkan terima kasih pada dirinya.

Orang Ramai Kagum Dengan Individu Yang Membantu BAS AWAM

Selain itu, beberapa pujian juga ditujukan pada gadis itu yang gigih membersihkan air yang telah ditumpahkan. Berlaku secara tidak sengaja, dia tidak membiarkannya. Sebaliknya, dicuba sebaik mungkin untuk membersihkan kotoran tersebut.

Sikap Wanita Itu Turut Dapat Pujian BAS AWAM

Jelas perkara yang berlaku merupakan sesuatu yang tidak disengajakan. Oleh itu, janganlah kita mengecam wanita itu. Sebaliknya, kita menjadikan perkara ini sebagai pengajaran buat kita semua.

Tambahan pula, sikap wanita dan lelaki itu wajar turut boleh dijadikan contoh buat kita semua. Jika melihat seseorang dalam kesusahan, apa salahnya kita menghulurkan sedikit bantuan bagi meringankan beban mereka?

Kredit: 92tuadoh92

Baca Juga: “Silap Saya Jugak..” – Pelanggan Beri RM50 Yang Koyak Teruk, Akhirnya Rider Ini Terpaksa..

tags: | |